Lugn och ro

Då har vi äntligen kommit fram till målet.
 
Det är dimmigt och utsikten är inte den bästa. Men vad gör väl det. Det är semester.
Det är lugn och ro och det enda som låter just nu är dottern som spelar på sin surfplatta. Men inget stör mig. Jag kan göra vad jag vill och jag kan bara ta det lugnt. Min hjärna kan komma i kapp och jag kan äntligen börja fundera på min slutuppgift som ska skrivas i skolan. En artikel delad i tre delar på ca 10 000 ord. Det ligger mycket arbete bakom men det ska bli så kul. Om jag bara kunde komma på vad jag ska skriva om.
 
Jag ska även försöka få så mycket frisk luft som möjligt och jag ska åka skidor. Jag ska fara nerför backarna och bara känna mig fri. Fri som en fågel. Döttrarna kan åka med och vi kan vara tillsammans.
Delar av familjen är redan ute och åker och vi sitter i stugan och myser en stund. Jag behöver verkligen lugn och ro.
 
Huvudvärken är borta, ångesten försvinner mer och mer och jag känner mig gladare.
Men jag slipper ju gå till jobbet på en hel vecka. Tänk vad mycket det kan göra för själen.
Just nu använder jag skrivandet som har en helande effekt. Jag vill skriva, skriva, skriva!!!!
Jag mår så bra av det.
 
Nu ska jag duka fram lunchen.
Resterna av påskbuffén. En iskall Jägermeister. En ännu kallare öl.
Bästa sällskapet i världen. Min älskade familj. Jag njuter till fullo !!!! 
 
 

Kommentera här: